suxnix.

suxnix.

icon

دریافت تمام مواد مغذی مورد نیاز را نمی توان بدون مکمل ها انجام داد.

+989123456789

مکمل فیتو چیست و چه کاربردی دارد؟

تشخیص قرص فیتو اصل از تقلبی

احتمالا در چند وقت اخیر نام مکمل فیتو را زیاد شنیده‌اید. در دنیای امروز، افراد بیشتری به دنبال روش‌های طبیعی برای حمایت از سلامت خود هستند. یکی از راه‌های محبوب در این زمینه، استفاده از مکمل‌های گیاهی است. مکمل فیتو (PHYTO) یکی از این مکمل‌های گیاهی است که به عنوان یک راهکار طبیعی برای حمایت از سلامت بدن مطرح شده است.

اگر قصد دارید از این دارو برای درمان ریزش مو و تقویت ناخن‌های خود استفاده کنید، حتما با متخصص پوست و مو مشورت کنید. همچنین می‌توانید مشاوره دارویی هم داشته باشید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود دارد.

مکمل فیتو چیست؟

قرص فیتو (PHYTO) مکمل گیاهی است که از مواد گیاهی استخراج شده و به صورت قرص یا کپسول در دسترس قرار می‌گیرد. واژه “فیتو” به معنی گیاه در زبان یونانی است و به مواد موجود در گیاهان اشاره دارد. ویتامین‌های طبیعی فیتو ریشه گیاهی دارند ویتامین، اسید چرب و آنتی اکسیدان‌های لازم برای بدن سالم را در اختیار می‌گذارند. این مکمل غذایی برای سلامت و زیبایی مو و ناخن توصیه می‌شود که به‌خاطر آنتی اکسیدانی که دارد کراتین تولید کرده و باعث رشد و بلندتر شدن موها، مژه‌ها و ناخن‌ها می‌شود. شاید بتوان قرص فیتو را بهترین دارو برای ریزش مو دانست.

قرص فیتو به عنوان یک مکمل غذایی استفاده می‌شود و هدف از مصرف آن حمایت از سلامت و بهبود عمومی بدن است که خواص ضد التهابی، ضد اکسیدانی، ضد عفونی‌کننده، ضد سرطانی و آرامبخش هم دارد. همچنین، برخی از مکمل‌های فیتو به‌عنوان منبع غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر مصرف می‌شوند.

بهتر است قرص فیتو را چه زمانی مصرف کنیم؟

زمان مصرف قرص فیتو ممکن است بسته به نوع محصول و هدف مصرف متفاوت باشد. اما در کل، برخی از قرص‌های فیتو به عنوان مکمل‌های روزانه معرفی می‌شوند و بهتر است آنها را در طول روز همراه با وعده غذایی مصرف کنید. اما بهترین زمان برای این مکمل‌ها صبح‌ها است. برخی از قرص‌های فیتو باید با معده خالی، قبل از غذا مصرف شوند، در حالی که برخی قرص‌ها را باید بعد یا همراه با غذا مصرف کنید.

ترکیبات قرص فیتو

ترکیبات قرص فیتو بسته به نوع محصول و برند متفاوت است. با این حال، در ادامه برخی از ترکیبات گیاهی رایج موجود در این مکمل را آورده‌ایم:

  • فلاوونوئیدها
  • تانن‌ها
  • ساپونین‌ها
  • ترپن‌ها
  • فیتواستروژن‌ها
  • آنتی‌اکسیدان‌ها

    ۱. حساسیت پوستی

    برخی افراد ممکن است در برابر ترکیبات موجود در مکمل‌های فیتو حساسیت داشته باشند و علائمی مانند آبریزش بینی، خارش، قرمزی و تورم پوست، و واکنش‌های التهابی مانند جوش را تجربه کنند. برای درمان حساسیت پوستی حتما با متخصص پوست مشورت کنید.

    ۲. مشکلات گوارشی

    مصرف قرص فیتو در برخی افراد باعث بروز مشکلات معده و روده مانند نفخ، سوءهاضمه، اسهال یا یبوست می‌شود.

    ۳. تداخل دارویی

    یکی از عوارض جانبی احتمالی این مکمل‌ها تداخل دارویی با برخی داروها مانند وارفارین است.

    ۴. تاثیر منفی روی سلامت بدن

    در مواردی مصرف مکمل فیتو سیستم ایمنی بدن را تحت تاثیر قرار داده و باعث اختلال هورمونی می‌شود. در موارد نادری ممکن است مصرف این مکمل باعث بالا رفتن میزان کلسترول خون شود. در صورت مشاهده هرکدام از این عوارض بلافاصله به پزشک اطلاع دهید.

    منع مصرف و موارد احتیاط مکمل فیتو

    هرچند فیتو یک قرص گیاهی است اما مصرف آن لزوما برای هم توصیه نمی‌شود. از موارد منع مصرف قرص فیتو می‌توان به بیماران مبتلا به سل، مولتی پل اسکلروز، ایدز، عفونت‌های HIV و بیماری‌های خودایمنی اشاره کرد. افرادی که نسبت به ترکیبات موجود در این قرص حساسیت دارند هم نباید سراغ مصرف این مکمل بروند. خانم‌های باردار و آن‌هایی که در دوران شیردهی هستند هم مجاز به مصرف نیستند و حتما باید با مشورت و تشخیص پزشک پیش بروند.

    افرادی که در دوره‌های مصرف قبلی سابقه عوارض جانبی داشتند هم باید با احتیاط و مشورت پزشک دوره درمان را دوباره شروع کنند. اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید بهتر است جانب احتیاط را رعایت کرده و متخصص را در جریان داروهای مصرفی بگذارید. بیماران کبدی، دیابتی، قلبی و کلیوی و افرادی که از مشکلات خونی رنج می‌برند هم نباید بدون مشورت پزشک این دارو را مصرف کنند.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *